Jij gaat als intermediair aan de slag en je wilt ZZP’ers inhuren. Dan moet je wel weten hoe je dit aanpakt, waar je op moet letten en hoe je de eerste stap zet. In dit artikel vertellen we je hoe je zelfstandigen inhuurt in 5 stappen. Lees je mee?
Als intermediair is het belangrijk om een waaier aan zelfstandigen te hebben, zodat je voor elk project een passend persoon kunt inzetten. Het begint dus met het opzetten en uitbreiden van je database aan zelfstandigen. Bedenk wat voor mensen je zoekt, waar ze goed in zijn en welke specialiteiten je nodig zult hebben. Op die manier kun je, wanneer een opdracht zich voordoet, direct een specialist benaderen en de samenwerking op poten zetten.
Alleen aan zelfstandigen heb je niets, want je hebt ook opdrachtgevers nodig. Zonder deze partijen geen opdrachten, dus ook geen samenwerkingen en geen inkomsten. Door diverse opdrachtgevers aan je portfolio toe te voegen, kun je met regelmaat opdrachten uitzetten aan de zelfstandigen je hebt binnengehaald. Hoe beter je bent in het creëren van de juiste match, des te meer je naamsbekendheid groeit.
Heb je én zelfstandigen én opdrachtgevers benaderd en een samenwerkt tot stand gebracht, dan moet je ook nog alle documentatie in orde maken. Dit betekent de opdrachten uitzettend, een protocol opzetten voor hoe de briefings eruit komen te zien, een screeningsproces uitvoeren voor zzp’ers, de juiste documenten opzetten en een vlotte manier van communiceren uitvinden. Dit is in beginsel vast even zoeken en aftasten, maar des te beter je dit uitzoekt in het begin, hoe meer plezier je ervan hebt op de lange termijn.
Een betrouwbare backoffice vergroot jouw werkplezier en verkleint de foutmarge. Je kunt snel en eenvoudig werkzaamheden verrichten en vastleggen, zodat je tijd bespaart en dus je winst vergroot. Je backoffice uit handen geven zorgt voor rust in jouw bemiddelingsproces, waardoor je jouw krachten kunt inzetten waar ze écht nodig zijn. Dankzij de software van GoodWorx kun je alle kanten op. Het heel voordelen voor zzp’ers, zoals voorfinanciering en eenvoudige urenregistratie, maar ook voordelen voor jouw opdrachtgevers. Denk aan Wet DBA-proof handelen en de facturen gebundeld per kostenplaats verzenden, ideaal!
Nu alle administratieve rompslomp is geregeld, je zzp’ers én opdrachtgevers hebt klaarstaan en je voldoet aan alle wettelijke vereisten, is het tijd om de juiste partijen aan elkaar te koppelen. Welke opdrachtgever heeft een opdracht openstaan en welke zelfstandige ga je hieraan koppelen? Zorg jij voor die match made in heaven? Succes!